+Follow|Dashboard

// y u p , T h a t ' s m e
Think u are perfect ? Think Again. Jangan pikir kau bagus sangat la . Cermin diri sendiri dulu la wehh :D



Credits..
Template by : ❤ Faaiza Sharif
Image by : kawaii
Background : ❤ FPA
Also thanks to: ❤ Syazana Sharif



26 July 2011
SEJARAH TIDAK AKAN BERULANG UTK KALI KE2 @ 9:49 PM | 0 talkative person(s)

sblm bace entry aku , korng kne bce dlu entry ak yg lme2 ni [ klik here ]  
betape frustnye aku time 2 !


Ahlan wasahlan . Perghh ! tak sangka aku dah masuk maktab ! sgt2 lah teruja ;) 
Alhamdulillah bersyukur ke hadrat Ilahi akhirnya dpt jua aku menjejaki kedua-dua belah kaki ke INSTITUT PERGURUAN DARUL AMAN ( IPDA )  
 mcm tak caye jep . bermula lah al kisah cane aku dpt menjejaki di sini .

Pada ari jumaat tanggal 22hb Julai 2011 , di pg yg sgt mulia , 
sedang aku di dlm kelas tutorial English Madam Sakinah , 
aku check la mobile phone aku . tgok2 ada msj tah dari sape iaitu dari no 15333 , 
then aku pon bace . Alangkah terkejutnye aku dipanggil utk memasuki maktab ! 
for the first time aku sket pon xpercaya . IMPORSIBBLE ! sbb just msj biasa saje . 
then , ati aku berkobar2 utk memastikan msj itu adalah benar ataupon palsu semata-mata  
terus aku pg ke toilet “ excuse me , may I go to the toilet ? please “    
 utk menelefon mak utk check dkt laman web www.didik.my/kplspm. 

Alangkah terkejutnya , pabila mak aku sent msj menyatakan bahawa aku DAPAT ! 
tak caye kot , speechless . dpt kt kdah lak 2 . dkt sgt ngn uma tok aku . 
ari isnin berikutnye kena mendaftar 25 Julai 2011!
WHAT ? ari isnin ? so klo aku nak belah dari usim , 
ak kena settlekn segala urusan pmindahan aku kua arini jgk lah ?
 sempat ke ? aria had ngn sbtu dah la cuti . 
then aku msok blek kelas and memikirkan . ptot ke aku msok maktab . 
dah abs kelas , ayh ak telefon .
“ ha , mcm mana ? nak pg ke x ? abah ikot ija je “ 
wahh ! ayah aku tak kisah tp aku tawu ayah aku yg soh aku pg , 
dy jus xnk pksa je sbb dari dlu lagi ayh ak soh msok maktab .
 oke ! MUKTAMAD ! aku akan kua dari usim , 
tros aku pg pusat tamhidi uruskan segala bagai . 
xdela complicated sgt . just kasi surat tawaran . 
tp syg jgk nk tgglkan usim ! syg sgt2 ! knp aku tgglkn usim ? 
sbb aku xnk amik arab ! tq to Al Rahman B. S.Sulaiman    
sbb ajar aku arab dan quran hadis , jasamu dikenang selalu . 

Then , sepantas kilat aku fly ke pusat tamhidi and bertanya procedure utk blah dari situ 
( hee ~ da abs sopan ke ayt ? ) 
and ari 2 jgk aku mnyerahkan kad mtrik and 
surat berenti utk mnyambung pelajaran di      
USIM  ( 22hb JULAI 2011 ). 




Lastly aku seorang budak maktab dan bakal menjadi pendidik ! 
doakan impian abah menjadi kenyataan AMIN ~
welcome to IPG !





❤ older posts / newer posts ❤